Hard Disk Failure First Time In My Life


Disaster In My World. All Data Lost Just Like That.

First time I can't believe the IT Technician anymore in Puchong. First Computer shop, the IT guy never tell me the HDD problem, he keep saying software problem software problem. So it keep me come back to this shop, again and again. Bring business back and back. Bring PC there, need to stay a week. They keep me reason busy. But is not. I saw it my eyes they keep playing smartphone all time. Totally out of business moral.

The problem still happened again and again, why my CPU crash time to time. So I go to the other Computer shop, they said need to format as usual. I said C only. Don't touch my D drive. So unfortunately, this IT guy format my whole Hard Disk. Entire C: and D: gone. My important data gone. Just like that. And they seem nothing responsibility at all.

I don't know why IT guy Puchong area become so bad now. I don't know why. I should list up the name of Computer shop here. But I was thinking, both of this non-responsibility shop will pay back one day. People will known.

And try do not 100% believe review on Internet. Some of it may not real. I cried about 3 weeks.


无责任心的电脑维修员

第一间长期都拿去维修的电脑店,就是感觉员工越来越懒散。我电脑有问题,一直说软件问题。住家大停电,跳电,整个电脑开不了,一直reboot。转换中文输入法,电脑卡住了,也一直reboot。害我一直拿去维修,店员就一直用软件缘故为理由。那么一来他们不停有钱进。后来才发现店员操作有问题,不能信赖了。

转换第二间电脑店,我说format C:,怎么知道他们把我整个HDD给format掉了。什么都没了,什么资料都没了。后来,他们也不算账,意外会发生。但是这是你们的疏忽呢。怎么无端端把我整个Hdd format掉。几年的data就这样没了。

我很想写出这两家的店名。但我心想,该不该这么做,这无道德操守的电脑维修员,在Puchong区丢尽脸面,迟早一定很多人知道。

幸好旧同事帮忙,帮我recovery data,不完全救得回,起码没那么心痛。他用了很多办法,我也很不好意思。我想给他付费、吃的之类。他说有些事情,没有什么不好意思,也不是什么事情可以用钱解决的。一时我内心啃住了。我都懵了。这是超出一般的帮忙了。